utorak, 16. rujna 2014.

Savjeti za zdravo srce

Zdravo srce ključ je za uživanje u dugom životu. Zaštititi ga možete jednostavno uz nekoliko svakodnevnih savjeta.

Duboko dišite
Bez obzira radi li se o nerviranju na poslu, porodičnoj drami, nedostatku novca ili gužvi u prometu – svi smo izloženi stresu. Izuzetno je važan je način na koji se nosite s njim. Svaki dan dišite duboko. Nekoliko minuta dubokog disanja može smanjiti razinu stresa. Što manje stresa budete osjećali, vaše će tijelo biti manje podložno upalama. Svakoga dana pronađite vrijeme za opuštanje – slušajte glazbu ili meditirajte.



Više spavajte
Nedavna istraživanja su pokazala da žene koje spavaju manje od šest sati noću imaju veći rizik od oboljenja koronarnih arterija (što upozorava na buduće srčane bolesti), a samo jedan sat sna više smanjuje rizik za tri posto. Neka vam zdrav san bude prioritet.

Fizička aktivnost je presudna za zdravlje srca
Samo pola sata fizičke aktivnosti dnevno, poput vožnje bicikla, hodanja, plivanja ili čak plesanja – sve što ubrzava otkucaje srca na najmanje deset minuta – može imati pozitivan utjecaj na zdravlje srca. Dugotrajno sjedenje ekstremno povećava rizik od srčanih bolesti i šećerne bolesti.  Zato ustanite i malo prošetajte svakih sat vremena, bez obzira na sve druge stvari koje morate obaviti.

Kratki savjeti za zdravlje vašeg srca:


  1. Prestanite pušiti cigarete! 
  2. Povrće, voće integralne  žitarice i orašasti plodovi sadrže materije koje štite vaše srce.
  3. Održavajte tjelesnu težinu u granicama normalnih vrijednosti.
  4. Tjelesna aktivnost od pola sata dnevno je presudna za dobro zdravlje.
  5. Pokušajte izbjeći stres, ukoliko ga ne možete izbjeći pronađite način da se s njim nosite.
  6.  Smanjite konzumaciju alkohola.
  7. Zaljubite se i volite iskreno!




srijeda, 14. svibnja 2014.

Kako sačuvati svoje srce?

Svaki dan možemo napraviti nešto dobro za naše srce, kada ono tako neumorno kuca za nas.
Danas ću malo pričati o malim promjenama u životnim navikama koje mogu sačuvati vaše srce.

Redovni obroci, voće, povrće, integralne žitarice, manji unos alkohola i prestanak pušenja su ključne stvari za zdravlje vašeg srca.
Bolesti srca i krvnih sudova su vodeći uzrok smrti u savremenom svijetu. Zbog bolesnog srca možete dobiti moždani udar i plućnu trombozu. Aritmije nisu bezazlena stvar. Ukoliko ponekad osjetite lupanje i preskakanje srca, obavezno potražite pomoć ljekara.




Najveća opasnost za vaše srce je gojaznost. Kada se s njom udruže povišene masnoće u krvi, pušenje, smanjena fizička aktivnost, povišen krvni pritisak i stres, vaše tijelo postaje tempirana bomba.

Gojaznost izaziva šećernu bolest, povišen krvni pritisak, srčani i moždani udar.

Pušenje cigareta povećava rizik za srčani udar i pogoršava bolest koja već postoji. Kada prestanete pušiti rizik za srčani udar se smanjuje za 50%.

Zdrava ishrana je važna za zdravo srce. Jedite redovno, manje obroke, pet puta dnevno. Svaki dan pojedite voće i povrće. nemojte jesti samo voće na koje ste navikli.

Koristite maslinovo ulje umjesto suncokretovog i sojinog ulja.  Jedite orašaste plodove. bademi su izuzetno zdravi za vaše srce.


Jedite što više integralnih žitarica i mahunarki, kao i različite bjelančevine. Smanjite korištenje svinjetine i govedine. Jedite više ribe, morskih plodova i peradi bez kožice.

Nemojte odbaciti mlijeko i mliječne proizvode, ali birajte one sa manje masnoće.
Povećajte unos biljnih vlakana. Sjajan izvor vlakana su zobene pahuljice, zobena kaša, voće i povrće. Smanjite upotrebu soli.

Popijte dovoljnu količinu vode. Odraslom čovjeku pri umjerenim aktivnostima treba oko 8 čaša vode dnevno, ponekad i više.

Nemojte pretjerivati s kafom. Prestanite pušiti i smanjite unos alkohola.
Radujte se životu, okružite se pozitivnim ljudima, radite ono što volite i što vas čini sretnima. Sretni ljudi su zdravi ljudi.


Ne zaboravite da je izvor svake bolesti, uključujući rak.  Poredajte prioritete u svojoj glavi i nemojte se nervirati zbog nevažnih stvari. Pronađite aktivnosti za relaksaciju. Otkrijte tajne meditacije. Slušajte muziku.
Živite svoj život onako kako vi to želite.



petak, 18. travnja 2014.

Koja hrana je zdrava za naše srce?

Zdrava ishrana je presudna za naše zdravlje. Savremeni način života nas svakodnevno ugrožava, jer previše jedemo i premalo se krećemo. Pravilna ishrana i regulacija tjelesne težine su ključni faktor svih preporuka za prevenciju kardiovaskularnih bolesti.

Skidajte višak kilograma kako znate i umijete! Smanjite masnoće u krvi i krećite se što više možete!
U nastavku slijede savjeti o hrani koju morate izbjegavati ukoliko ne želite doživjeti srčani udar u bliskoj budućnosti.

Bobičasto voće


Promijenite prehrambene navike.
Smanjite oksidativni stres i krvni pritisak upotrebom manje slane hrane.
Redukujte unos masnoća životinjskog porijekla.

Štetne masnoće su zasićene masnoće koje su bogate holesterolom. One dovode do stvaranje aterosklerotskih plakova u krvnim žilama. plakovi pucanjem izazivaju embolije i tromboze. Srčani i moždani udar su rezultati ove pojave.

Za zdravo srce jedite bobičasto voće koje štiti srce i sadrži zdrave polifenole. Pijte crno vino, sok od crnog grožđa i nara.

Orašasti plodovi u sjajni za srce i krvne žile, jer sadrže mnogo mononezasićenih masnih kiselina.
Maslinovo ulje je tečno zlato, jer prevenira bolesti srca.

Koja hrana je loša za naše srce?
Iz vaše prehrane treba da eliminišete:

  • Govedinu, svinjetinu, suho meso, iznutrice, čvarke, kobasice, slaninu
  • Fast food (pizza, pljeskavice)
  • Čips
  • Bijeli hljeb
  • Punomasno mlijeko
  • Gazirane napitke
  • Punomasne sireve


Hrana koju treba da jedete za zdravo srce: 

  •  Riba i posno meso (teletina, junetina, piletina, puretina)
  • Grah, brokule, blitva
  • Maslinovo ulje
  • Posni sir
  • Voće
  • Crni hljeb
  • Mlijeko sa 1,5% masti
  • Kefir i niskomasni jogurt
  • Crno vino, 1 do 2 čaše na dan
  • Orašaste plodove
Ponekad, posebno kad nam se približavaju praznici vrlo je teško odoljeti hrani koja izgleda i miriše fantastično. Ukoliko se opustite na jedan dan, to neće napraviti mnogo štete vašem tijelu, ali ukoliko opuštanje traje predugo srčani, moždani udar i šećerna bolest su neizbježni u narednom periodu.
Vi ste ono što jedete. Mislite na svoje zdravlje!

utorak, 7. siječnja 2014.

Male stvari za vaše srce

Srce je čarobni organ koji neumorno radi cijeloga života i čuva sve naše slatke tajne od kojih je najljepša ljubav. Bolesti srca su vodeći uzrok smrti u svijetu. Poseban rizik od razvoja problema sa srcem imaju osobe koje imaju genetsku predispoziciju, još ako vode neuredan život puše cigarete, piju alkohol, jedu masnu i preslanu hranu, imaju višak kilograma, onda je srčani udar vrlo izvjesno dešavanje.



U svakodnevni život treba da uvedete male promjene koje će postepeno iz dana u dan popraviti zdravlje vašeg srca i prevenirati nastanak oboljenja.

Smanjite unos soli 
Prevelika količina soli u ishrani može izazvati probleme sa povišenim krvnim tlakom, što dovodi do oštećenja svih krvnih žila u tijelu. Naša ishrana sadrži znatno više soli od količine koju preporučuju savremena istražiavanja. Ako mislite da ćete riješiti problem tako što ćete skloniti so sa stola, onda se grdno varate. najveće količine soli dolaze iz gotove kupljene hrane, kao što su usoljeni mesni proizvodi, paštete, grickalice i hrana iz restorana. Uživajte u kuhanju i samo dozirajte dnevnu količinu soli. Vaše srce će vam biti jako zahvalno.

Vježbajte, vježbajte, vježbajte
U zdravom tijelu zdrav duh! Srce je mišić, a mišići se razvijaju uz redovno vježbanje. To se zove kondicija i stvar je sasvim logična. Trčite, igrajte fudbal, tenis ili košarku. Plivanje je sjajna opcija za fizičko, ali i psihičko zdravlje. Trčanje poboljšava zdravlje koronarnih krvnih žila koje hrane vaše srce. Redovna fizička vježba smanjuje rizik od ateroskleroze, srčanog i moždanog udara.  Pola sata šetnje ili laganog trčanja dnevno je sasvim dovoljno. Redovna fizička vježba smanjuje rizik od raka i bolesti kostiju.


Čokolada je zdrava za srce
Dobra vijest za ljubitelje čokolade, je činjenica da pozitivno djeluje na zdravlje srca i krvnih žila. Ovo se odnosi na tamnu čokoladu, koja efikasno snižava krvni pritisak.  Kakao je zdrav, sadrži antioksidanse flavonole. Flavonoli sudjeluju u produkciji natrijum oksida koji opušta i širi krvne žile. Rezultat je snižavanje krvnog pritiska. Uživajte u tamnoj čokoladi, ali nemojte pretjerivati!

Maslinovo ulje štiti crvene krvne stanice

Maslinovo ulje štiti naše eritrocite od oštećenja. Ćelijsko oštećenje je djelomično odgovorno za bolesti srca, srčani i moždani udari,a crvene krvne stanice su posebnoo osjetljive na oksidacijsko oštećenje, jer su one glavni nosioci kiseonika. Ekstradjevičansko maslinovo ulje je dragocjeno za vaše zdravlje. Kada spremate hranu sa maslinovim uljem, treba da vodite računa o temperaturi. Prevelika toplota izaziva oštećenje korisnih materija u maslinovom ulju. Najbolja vraijanta je da maslinovo ulje koristite svježe u salatama i pastama.

Pojačajte muziku do daske

Muzika od najstarijih vremena utiče na ljudsko raspoloženje, budi najljepše emocije, opušta i podstiče kreativnost. Muzika djeluje antistresno. Zapamtite da je stres najveći neprijatelj vašeg zdravlja i glavni uzročnik raka, srčanog i moždanog udara. Muzika sudjeluje u regulaciji krvnog pritiska i otkucaja srca. Vodite računa kakvu muziku slušate, agresivni brzi tonovi podižu krvni pritisak i otkucaje srca. Klasična muzika opušta, snižava krvni pritisak i smanjuje broj otkucaja srca.