petak, 5. travnja 2013.

Živjeti sa bolesnim srcem


KAKO IZGLEDA ŽIVOT SA BOLESNIM SRCEM?

Izmjenama načina života možete preuzeti aktivnu ulogu pri oporavku srca, vodeći i dalje produktivan život. Na koji način izmijeniti svoje svakodnevne navike i kako prilagoditi svakodnevne aktivnosti? Odgovori na slijedeća pitanja će vam pri tome pomoći.



Kada se mogu vratiti svojim redovnim poslovima?

Možete nastaviti sa svojim svakodnevnim poslovima čim se budete bolje osjećali, ali uvijek poštujući upute liječnika. Postepeno se vratite svojim svakodnevnim poslovima, uvijek slušajući vlastito tijelo. Tako ćete uvijek znati kad treba stati i odmoriti se.

Kada se mogu vratiti na posao?

Ako ste bili u bolnici zbog srčanog udara, vaš će vam liječnik reći kad se možete vratiti na posao nakon odlaska kući. Povratak na posao biti će zasnovan na općem zdravlju, simptomima i brzini vašeg oporavka.

Nastojite raditi sve dok ste za to sposobni. Ako imate posao koji zahtjeva puno fizičkog naprezanja, možda ćete morati promijeniti posao ili neke od aktivnosti vezane za njega. To može uključivati i program dodatne naobrazbe i sl.

Razgovarajte sa liječnikom o poslu koji obavljate. On vam može pomoći pri odluci o utjecaju vašeg posla na stanje srca i promjenama koje je potrebno poduzeti.

Pri povratku na posao slijedeće preporuke vam mogu pomoći:

Planirajte periode odmora. Osigurajte si dovoljno odmaranja. Možda ćete morati isplanirati barem jedan period dnevno. Dok se odmarate podignite noge u povišeni položaj kako biste spriječili oticanje nogu.
Čuvajte energiju. Upotrebljavajući manje energije za pojedine poslove, moći ćete obaviti više poslova dnevno.
Smanjite neke od aktivnosti i/ili upotrebljavajte uređaje koji će vam to omogućiti. Ako su vam dnevni poslovi i dalje prenaporni, savjetujte se sa svojim liječnikom.
Kako čuvati snagu

Pojednostavnite poslove i postavite si realne ciljeve. Ne morate raditi sve onako kako ste to radili i ranije.
Planirajte poslove unaprijed. Ne zadajte si previše poslova u jednom danu. Ostavite si poslove koji zahtijevaju više snage za periode dana kada najbolje osjećate.
Ako je potrebno odmorite se prije i nakon pojedinog posla.
Ako se umorite za vrijeme posla, zastanite i odmorite se. Možete završiti i neki drugi dan kad se budete osjećali odmorno.
Ne planirajte poslove nakon jela.
Dobro se noću naspavajte. Pazite da ne drijemate previše preko dana inače nećete moći spavati noću.
Zatražite pomoć. Rasporedite poslove među članovima obitelji i prijateljima.
Ako je potrebno upotrijebite pomagala kao što su štap za hodanje, stolica za tuširanje, stolić pokraj kreveta itd.
Nosite odjeću koja ima gumbe i patentne zatvarače sprijeda, da ih ne morate tražiti iza sebe.
Dotjerujte se sjedeći (brijanje, sušenje kose, češljanje itd.).
Ako vam liječnik dozvoli možete se penjati stepenicama. Odmorite se ako osjetite umor penjući se.
Rasporedite si poslove tako da se što rjeđe penjete po stepenicama tokom dana.
Izbjegavajte ekstremne fizičke aktivnosti. Ne smijete gurati, vući ili podizati teške predmete (teže od 5 kila).
Ako niste sigurni kako raditi neki posao zamolite liječnika za razgovor sa terapeutom ili specijalistom za srce.

Kad mogu planirati odlazak na praznike?

Čim se budete osjećali bolje, ali uvijek recite liječniku kad i gdje idete i ostavite broj telefona na koji vas mogu dobiti.

Uz slijedeće upute više ćete uživati u praznicima:

Ponesite uvijek sve lijekove sa sobom i osigurajte se da imate dovoljno lijekova tokom cijelog putovanja.
Ako putujete avionom nosite lijekove sa sobom. Nikada ih ne ostavljajte sa ostalom prtljagom.
Ako putujete u inozemstvo može vam zatrebati potvrda vašeg liječnika, kojom potvrđuje da su lijekovi za vlastitu upotrebu. Potvrdu spremite zajedno sa lijekovima.
Uvijek nosite sa sobom vašu zdravstvenu iskaznicu.
Uvijek imajte pri ruci telefonski broj vašeg liječnika.
Izbjegavajte infekcije na putovanjima. Ako niste sigurni u kvalitetu vode, koristite vodu iz boce.
Plivajte samo u bazenima sa kloriranom vodom.
Pažljivo birajte hranu.
O emocijama

Dijagnoza srčanog udara, simptomi i briga za budućnost mogu uzrokovati brigu ili depresiju kod vas ili vaših najbližih. Vaša zabrinutost je normalna. S vremenom kako počnete preuzimati brigu za svoje zdravlje i prilagođavati stil života, zabrinutost bi trebala izblijediti. Ako se međutim takvi negativni osjećaji nastave i počnu vas ometati u svakodnevnom životu, razgovarajte o tome sa liječnikom.

Par uputa koje vam mogu pomoći:

Obucite se svaki dan.
Izađite i prošetajte svaki dan.
Nastavite sa aktivnostima ili hobijima koje ste voljeli.
Podijelite svoje osjećaje sa suprugom, prijateljima ili svećenikom.
Dobro se naspavajte po noći.
Pridržavajte se terapije koju vam je propisao liječnik.
Postavite si i pridržavajte se realnog dnevnog plana.
http://infarkt.bloger.index.hr/

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.