petak, 23. studenoga 2012.

Zdravo srce

Šta je opasno za srce?
1. Odmah ujutro
Rizik od srčanog udara povećava se 40% ujutro utvrdili su naučnici sa Harvarda.Zašto? Kad se budite, vaše telo luči adrenalin i druge hormone stresa, povećava se krvni pritisak , povećana je potreba za kiseonikom. Ujutro ste dehidrirani pa srce brze radi.
Zaštitite se: Budite se polako. Ako imate naviku da ujutro vežbate, prvo se zagrejte da ne stresirate vaše srce.


2.Posebno ponedeljkom ujutro
Nauka pokazuje da postoji dobar razlog da se bojimo početka radne sedmice tj. prvog radnog dana.Na ovaj dan se javlja 20% više srčanih napada, verovatno zato što su ljudi depresivni kad pomisle da se vraćaju na posao.
Zaštitite se:U nedelju se opustite, ali nemojte da prespavate.Ustajanje rano u ponedeljak posle dugog spavanja u subotu i nedelju može još više da podigne pritisak jer niste u “ritmu buđenja”. Pokušajte da održite normalan raspored spavanje-buđenje tokom cele sedmice.

3.Posle obilnog obroka
Večera tipa “koga briga za kalorije” može imati neposredan uticaj na zdravlje srca.Istraživanja pokazuju da hrana bogata mastima,ugljenim hidratima dovodi do povećane sklonosti krvi ka “pravljenju” ugrušaka.
Zaštitite se:Ako morate da se prepustite, neka bar porcije budu umerene. Svakodnevno uzimanje Aspirina takođe će sprečiti da krv postane “lepljiva”.

4.Tokom pražnjenja creva
To je poslednje mesto gde biste želeli problem sa srcem, ali i to se može desiti. Naprezanje povećava pritisak u grudima, usporavajući povratak krvi u srce.
Zaštitite se: Jedite mnogo fibera (vlakana)i izbegavajte naprezanje. Fibera naročito ima u povrću koje treba jesti ili sirovo ili lako kuvano u velikim količinama.

5.Tokom neobično intenzivne fizičke aktivnosti
Srčan i udar tokom lopatanja snega je klasičan primer za to.Zato što žrtva nije navikla na takav napor, hormon stresa raste što uzrokuje povećanje krvnog pritiska i ubrzan puls.
Zaštitite se:Redovna vežba štiti srce. Nivo intenziteta povećavajte postepeno.

6. Za govornicom
Iz perspektive srca, javni nastup, govor,je isto što i nanaviknutost na vežbu.Ekstremna nervoza povećava pritisak, nivo adrenalina i ubrzava puls što još više povećava stres.
Zaštitite se: probajte da se smirite ako mozete ili popijte neki čaj koji ima umirujuće dejstvo. Ukoliko imate srčanih problema uzmite redovno svoje lekove.
I na kraju da zaključimo : u životu treba biti umeren u svemu.




drnikolic.rs

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.