subota, 24. studenoga 2012.

Zdravlje srca


Ako vas nešto muči, izrazite to. Srce vas treba dobro služiti cijeli život, stoga od rane mladosti valja raditi na njegovoj snazi.


Voće i povrće na prvom mjestu
Osim što je dobro za vašu liniju, voće i povrće dobro je i za vaše zdravlje. Prema studiji floridskog sveučilišta, ljudi koji svaki obrok počinju porcijom svježeg voća i(li) povrća unose u organizam više nutrijenata i manje zasićenih masnoća nego oni koji to ne čine. Salata će vas zasititi, pa ćete kasnije jesti manje težih namirnica, zaključuju autori studije.

Privijte mačku uza se
Kućni ljubimci imaju umirujući efekt i djeluju kao zaštita od stresa. Istraživanje sveučilišta u Minneapolisu pokazalo je da vlasnici mačaka imaju oko 40 posto manju vjerojatnost da će umrijeti od srčanog udara nego osobe koje nemaju mačjeg prijatelja. Psi vjerojatno imaju sličan učinak.

Priuštite si dovoljna sna
Britansko je istraživanje pokazalo da žene koje spavaju samo pet sati noću imaju dvostruko veću opasnost od smrti uzrokovane srčanim udarom nego one čiji noćni san traje sedam sati. Ograničavanje spavanja može dovesti do procesa ugradnje kalcija u arterije, što pak može dovesti do nastanka plaka opasnog za srce.

Udišite čisti zrak
Uobičajeni onečišćivači zraka kao što su čađa, nitrati i metali mogu izazvati upalnu reakciju u tijelu. Takvo stanje može smanjiti fleksibilnost arterija i biti okidač za nagli skok krvnog tlaka. Živite li u blizini velikih prometnica, izbjegavajte kretanje na otvorenome, osobito vježbanje, u satima kad je promet najgušći.

Izgovorite to
Burna svađa s partnerom ili majkom može vam podići razinu stresa i krvnog tlaka. Ali, istraživanja pokazuju da ni zatomljivanje onoga što osjećate neće činiti dobro vašem srcu, naprotiv. Žene koje se suzdržavaju reći što misle, pokazala je studija washingtonskog sveučilišta, imaju povećan rizik obolijevanja od srčanih bolesti. Dakle, ako vas nešto muči, izrazite to.

Plava riba na meniju
Stručnjaci preporučuju dnevno konzumirati 500 mg omega-3 masnih kiselina kako bismo se zaštitili od upalnih procesa te snizili razinu triglicerida u krvi. Odličan izvor omega-3 su sardine - sadrže čak 830 mg po porciji od 85 grama (netto masa uobičajene konzerve sardina s uljem je 115 grama). Na 85 grama konzervirani losos sadrži 650 mg omega-3 masnih kiselina.

Birajte med
Pretjerivanje sa šećerom može smanjiti produkciju dušikovog oksida koji potiče opuštanje krvnih žila, upozoravaju znanstvenici sa sveučilišta u Coloradu. Tome možete doskočiti: zamijenite sve zaslađivače medom. Koncentriraniji je, pa ćete ga trebati manje. Istraživanja pokazuju da osobe koje kao zaslađivač koriste med imaju niže razine kolesterola od onih kojima je glavno sladilo šećer.

Nešto ljuto i zdravo
Luk i češnjak nisu samo poželjne namirnice bez soli i masnoća nego vam osiguravaju i unos vrste vlakana koja se naziva inulin. Taj prebiotik potiče rast zdravih bakterija u tankom crijevu, što pomaže uklanjanju viška LDL (tzv. lošeg) kolesterola iz organizma. Ostali bogati izvori inulina su artičoke, poriluk i banane.

Dodajte jelima rajčicu
Naručite pizzu s upola manje sira i s dvostruko više rajčice i srezat ćete unos zasićenih masnoća za 5 grama. Osim toga, rajčica je bogata likopenom, antioksidansom što popravlja štetu na tjelesnim stanicama koja može voditi do razvoja ateroskleroze. Štoviše, harvardsko je istraživanje pokazalo da žene koje jedu sedam i više obroka baziranih na rajčicama tjedno, imaju i 65 posto manju vjerojatnost da će ih pogoditi srčani ili moždani udar od onih koje jedu manje od dva obroka s rajčicama tjedno.

Dajte si posla u spavaonici
Osobe koje vode ljubav tri ili više puta tjedno imaju upola manju vjerojatnost da će doživjeti srčani udar nego osobe koje ljubav vode rjeđe, rezultati su istraživanja bristolskog sveučilišta. 
Vođenje ljubavi nas oslobađa stresa, sagorijeva kalorije i poboljšava vašu vezu, a sve su to faktori koji pozotivno utječu na zdravlje srca.

icm vukovar

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.