subota, 24. studenoga 2012.

Bijeli hljeb nije dobar za srce


Jednostavni ugljeni hidrati doprinose većem riziku od srčanih bolesti.


 Žene čija svakodnevna ishrana sadrži veće količine belog hleba, belog pirinča, pice i slične namirnice bogate
jednostavnim ugljenim hidratima više su nego dvostruko sklone razvijanju bolesti srca.

Sa druge strane, isti se zaključak ne može primeniti i na muškarce, tvrde italijanski istraživači.

Istraživači nagađaju kako je za razliku između polova odgovoran načina na koji muškarci i žene procesuiraju ugljene hidrate, a oni se razlikuju.

Za srce su štetni ugljeni hidrati sa visokim glikemijskim indeksom, tj. oni koji uzrokuju skok šećera u krvi. To znači da su namirnice bogate jednostavnim ugljenim hidratima, kao što su voće i testenine sigurni za naš vitalni organ, tvrde stručnjaci Nacionalnog instituta za istraživanje raka iz Milana.

Italijanski istraživači su analizirali podakte velike studije koja se koncentrirala na prehranu i rizik od raka. Ispitano je 48.000 osoba o njihovoj prehrani, a zabeležena je vrsta ugljenih hidrata koju su konzumirali. Naravno, izuzete su osobe sa dijabetesom.

Žene koje su jele najveće količine ugljenih hidrata bile su izložene dvostruko većem riziku od srčanih bolesti u odnosu na one koje su jele najmanje. Kada su istraživači sagledali vrstu ugljenih hidrata, taj rizik je bio još očigledniji.

Naime, ustanovili su kako su ispitanice koje su jele hranu s visokim GI bile 2,5 puta sklonije bolestima srca, čak i kada su u obzir uzeti drugi faktori, poput telesne aktivnosti, unosa zasićenih masti, pušenja i sl.

Kako se zdravo hraniti?

Autorika knjige "The Low GI Diet“, Džoana MekMillian Prajs, savetuje konzumiranje namirnica sa niskim glikemijskim indeksom: "To znači da izbacite rafinirane ugljene hidrate i odaberete minimalno rafinirane žitarice od celog zrna i povrće s niskim indeksom, voće i mahunarke.

Ova hrana će vam pomoći da održite nivo energije i dobro raspoloženje tokom dana, a takođe smanjuje rizik od mnogih hroničnih bolesti, uključujući dijabetes, bolesti srca i određene vrste raka“.

Glikemijski indeks meri se od jedan do 100, zavisno od toga koliko brzo ugljeni hidrati utiču na nivo šećera u krvi. Namirnice sa GI-jem manjim od 55 stvaraju male fluktuacije glukoze i insulina u krvi pa se smatraju namirnicama sa niskim indeksom.



Izvor: Ordinacija.hr sf


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.