utorak, 17. siječnja 2012.

Sačuvajte svoje srce

Želite očuvati zdravlje svoga srca? Donosimo vam nekoliko jednostavnih savjeta stručnjaka, uz pomoć kojih će vaše srce dugo biti zdravo
Thinkstock 
Mirne misli koje se postižu meditacijom, važne su za zdravlje srca
Ljudsko srce impresivan je organ, a njegova važnost ne treba se posebno naglašavati. No, unatoč tome, vrlo često zanemarujemo zdravlje vlastitog srca. Kako je pokazalo nekoliko istraživanja, tomu su posebno sklone žene. Situaciju dodatno pogoršava činjenica da su upravo srčane bolesti jedne od glavnih uzroka smrtnosti kod žena, piše msnbc. Ako smo vas sada dobro uplašili, onda je vrijeme da vam prenesemo i nekoliko dobrih savjeta za zaštitu srca.

Priuštite si dovoljno sna
Nekvalitetan i nedovoljan san vrlo često može rezultirati visokim krvnim tlakom. Nažalost, ta je pojava sve prisutnija među mlađom populacijom. Kako pokazuju podaci, oko 20 posto ljudi u dobi od 24 to 32 godine već imaju probleme sa srčanim tegobama. Stručnjaci preporučuju od sedam do osam sati sna. Ne zaboravite da je najkvalitetniji onaj koji se odvija tijekom noći što znači da biste trebali otići spavati u vremenu od 22 do 23 sata.

Pripazite na unos soli
Neovisno o tomu koliko volite slana jela, trebali biste izbjegavati sol. 'Vaše tijelo neutralizira unos natrija i to tako da u krv otpušta više vode. To dovodi do ozbiljnog opterećenja srca i to u vrlo kratkom vremenu. Ako to radite često, ozbiljno riskirate zdravlje srca', pojasnila je dr. Ashley Simmons sa sveučilišta Kanzas. Dakle, kad god možete, preskočite sol.

Uz večeru pijte vino
Poznato je da je vino u zaista umjerenim količinama zdravo za srce. Potvrdilo je to nekoliko istraživanja, a stručnjaci kažu kako je najbolje počastiti se jednom čašom vina za vrijeme večere. Dakle, naglašavamo da je riječ o jednoj čaši i ako se toga budete pridržavali, smanjujete si rizik od srčanih bolesti za 25 posto.

Češće se seksajte
'Seksualni odnos barem dva puta tjedno umanjuje rizike od srčanih bolesti i to tako što snižava krvni tlak i smanjuje stres', tvrdi dr. Andrew Scheinfeld sa sveučilišta New York. Pojašnjava da dobro djeluje čak i onaj seks koji ne završava nužno orgazmom. Neki stručnjaci smatraju da je seks dobar za srce zapravo zbog uzbuđenja koje potiče mozak da otpušta hormone, a koji onda poboljšavaju cirkulaciju te funkcioniranje kardiovaskularnog sustava. Ako nemate partnera, kaže Scheinfeld, možete masturbirati jer brojna istraživanja pokazuju da i takav oblik seksualnosti povoljno djeluje na zdravlje srca.

Vježbajte
Za dobar rad srca važno je i vježbanje. Stručnjaci preporučuju najmanje 150 minuta vježbanja tjedno. Ne morate nužno ići u teretanu, bit će dovoljno i lagano trčanje ili brzo hodanje. Najvažnije je da od vježbanja stvorite naviku. Kako pojašnjavaju stručnjaci, vrijeme ne igra toliko veliku ulogu koliko učestalost vježbanja.

Umirite svoje misli
Stres i srčane bolesti idu ruku pod ruku, upozoravaju stručnjaci. Ako ste stalno napeti, uplašeni, nervozni i zabrinuti, to će se odraziti na stanje vašeg srca. Posljedica su najčešće ubrzani rad srca te visoki krvni tlak i to zbog kortizola koji se otpušta uslijed stresa. Stručnjaci, na osnovu nekoliko istraživanja, savjetuju prakticiranje joge te meditacije. Te i slične tehnike, kako kažu, pridonose smanjenju razine stresa što znači da i smanjuju rizik od srčanih bolesti.

Perite zube redovito
Bolni zubi i desni nisu samo neugodnost nego se mogu i prilično negativno odraziti na zdravlje vašega srca. Bakterije iz usne šupljine koje udišemo, prenosimo u imunološki sustav što izaziva poremećaje u organizmu, što znači da ni srce nije imuno na njih. Jedino rješenje za to je da popravite zube te redovito održavate higijenu usne šupljine. Od pokvarenih zubi, kažu stručnjaci, može doći do ozbiljnih bolesti.
source: tportal.hr

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.