subota, 14. siječnja 2012.

Deset namirnica za zdravo srce

Srčane bolesti su vodeći uzrok smrtnih slučajeva u SAD-u, a ubijaju i sve više ljudi širom svijeta. Zato stručnjaci preporučuju uravnoteženu ishranu sa što manje zasićenih masnoća iz crvenog mesa, više ribe, vlakana i svježeg voća i povrća, te manje šećera. Lifestyle portal About.com je sastavio listu namirnica koje morate konzumirati ako želite imati zdravo srce.
Losos

Riba je izvrstan izvor omega-3 masnih kiselina koje štite vaše srce reduciranjem raznih upala i rizika od krvnih ugrušaka. Ove kiseline također održavaju zdravi nivo vašeg kolesterola, pa obavezno najmanje dva puta sedmično jedite losos ili neku drugu masnu morsku ribu poput tune, sardina ili haringe. Možete si pripremati ukusne odreske lososa na roštilju uz zeleno povrće i salatu, začinjenu niskokaloričnim sokom od limuna.

Maslinovo ulje

Maslinovo ulje smanjuje rizik od srčanih bolesti snižavanjem nivoa vašeg LDL kolesterola ("loši" kolesterol). Pri kuhanju uvijek koristite maslinovo ulje, te salate obavezno začinite ovim uljem.

Zob

Zob sadrži topiva vlakna, poznata kao beta glukan, koja pomažu reducirati nivo lDL kolesterola, te održavati zdravim vaš probavni sistem. Za doručak uživajte u zobenoj kaši sa malo smeđeg šećera i mnoštvom jagoda i lješnjaka. Hladne zobene pahuljice su također veoma ukusne sa običnim mlijekom, sa malo masnoće, ili sa sojinim mlijekom uz kriške svježeg voća.

Jabuke

Jabuke su bogate kercetinom, koji djeluje antiupalno i sprečava stvaranje krvnih ugrušaka, te sadrže mnoštvo vitamina i vlakana. Za užinu pojedite jabuku sa šakom lješnjaka ili badema, ili jednostavno dodajte kriške jabuke u vašu salatu.




Bademi

Bademi i ostalo koštunjavo voće sadrže zdrava ulja, vitamin E i ostale tvari koje će održavati zdrav nivo kolesterola. Bademi su također veoma dobar izvor proteina i vlakana. Zgodni su za užinu, ili kao dodataka jelima.

Crno vino

Crno vino sadrži snažan antioksidant poznat kao resvertrol, koji se pokazao kao veoma koristan za srce. Vodite računa da umjereno konzumirate crno vino, mnoge studije su dokazale da je dovoljno piti samo jedan do dva decilitra crnog vina svaki dan.

Žitarice

U žitarice se ubrajaju kukuruz, riža, pšenica i slično, a bogate su vitaminima i vlaknima koja doprinose očuvanju zdravlja vašeg srčanog mišića. Napravite si ukusan i zdrav sendvič sa dvije kriške integralnog hljeba, 85 grama purećih prsa, mnoštvom paradajza i avokada, uz koji list zelene salate i mrvicu senfa. Također počnite konzumirati integralnu tjesteninu, radije nego običnu bijelu tjesteninu.




Zeleno lisnato povrće

Zeleno lisnato povrće je bogato folatom, koji održava nizak nivo homocisteina, te vitaminom E. Dokazano je i da redovna konzumacija ove vrste povrća doprinosi očuvanju memorije, kako starimo. Preporučljivo je koristiti svježe listove špinata ili drugog zelenog povrća u vašoj omiljenoj salati.

Paradajz

Paradajz obiluje vitaminima i likopenom, za kojeg je poznato da snižava rizik od srčanih bolesti. Uvijek dodajte krišku paradajza u vaš sendvič ili salatu, a možete napraviti i integralnu pastu u paradajz sosu. Činjenica je i da paradajz sos iz konzerve i sos od skuhanog svježeg paradajza sadrže mnogo više likopena nego što je to slučaj sa svježim paradajzom.

Soja

Dokazano je da proteini soje sprečavaju srčane udare, te da je soja zdravija zamjena za crveno meso, jer smanjuje unos zasićenih masnoća u vaš organizam. Za jutarnju dozu pahuljica koristite sojino mlijeko ili počnite redovno jesti tofu.
sarajevo-x.com

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.